Uitgeverij NWST verwelkomt Bion als nieuwe contentpartner: 'Wij willen op de radar komen' |
|
|
|
|
 |
| 76 sec |
Uitgeverij NWST verwelkomt het bedrijf Bion als nieuwe contentpartner. Deze producent en leverancier van duurzame speciaal meststoffen en biostimulanten hoopt via de vakbladen Boom in Business, De Hovenier, Fieldmanager en Greenkeeper verbinding te leggen met nieuwe afnemers en distributeurs, en zo de afzet in Nederland te verhogen, vertelt Arjen de Haan, sales- en marketingdirecteur voor Noordwest-Europa.
| Arjen de Haan, sales- en marketingdirecteur bij Bion voor Noordwest-Europa. |
Deze tuinderszoon is sinds 2024 actief binnen dit internationale bedrijf, waarvan het hoofdkantoor in Nederland gevestigd is en dat andere kantoren heeft in Spanje en China. 'Onze omzet in Nederland is groeiende en zal komend jaar ook het focusland voor onze groei zijn. Dat willen wij graag kracht bijzetten en dat begint met een groter netwerk en grotere naamsbekendheid, die wij via het contentpartnerschap willen bereiken. Wij willen op de radar komen bij de distributeurs, en samen met hen en greenkeepers, hoveniers, boomkwekerijen en andere werkers in het groen streven naar een duurzamere manier van bemesting en duurzaam omgaan met plantweerbaarheid.'
|
|
'Onze producten zijn allemaal gericht op het verhogen van de plantweerbaarheid en het verbeteren van de gewasgesteldheid'
| |
|
Bion is gespecialiseerd in speciale meststoffen die langzaam afgegeven worden (CRF, SRF) en voorzien zijn van bio-toevoegingen, zoals bijvoorbeeld aminozuren. De biostimulantenfamilie met de naam Stymbion bestaat uit een serie van producten op basis van vrije L-aminozuren en (micro) peptiden met daarbij toevoegingen zoals microbiële zwavel, calcium, ijzer en koper. De Haan: 'Onze producten zijn allemaal gericht op het verhogen van de plantweerbaarheid en het verbeteren van de gewasgesteldheid. De variant met ijzertoevoeging bijvoorbeeld zorgt voor mooi groen gras, en die met zwavel zorgt voor een betere weerbaarheid tegen ziektes. Ons bedrijf ontwikkelt de producten continu door met een focus op groene en duurzame innovaties, want dat heeft de toekomst.'
Nieuwe distributeurs
Bion heeft een uitstekende productportfolio opgebouwd welke in meerdere landen in Europa al goed wordt afgenomen. Bion zoekt nu intensief naar samenwerking met nieuwe distributeurs in Nederland. De Haan: 'Het is een competitieve markt en wij hopen dat verhalen over onze producten in de vakbladen boomkwekers, greenkeepers en hoveniers nieuwsgierig maken, zodat zij ook naar onze producten gaan vragen.' Naast de samenwerking met uitgeverij NWST zal Bion zich de komende tijd ook meer op de Nederlandse markt profileren via sociale media en op beurzen.
| LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
| Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|